Reparaties

Moet ik betalen voor reparaties? +-

Dat ligt aan uw klacht. Heeft u een serviceabonnement? In de brochure 'Serviceabonnement – wie betaalt wat?' ziet u in een oogopslag welke reparatie voor rekening van de huurder of van de NWS is. Een serviceabonnement kost € 2,72 per maand. Heeft u belangstelling voor een serviceabonnement dan kunt u zich met het formulier aanmelden.

Ik heb last van muizen, kunnen jullie hier iets aan doen? +-

Nee, hier doen wij niets aan. U kunt wel contact opnemen met de gemeente. Het telefoonnummer van de gemeente is: 071 - 366 00 00. U kunt ook een melding doen bij gemeente@noordwijk.nl.

Ik ben mijn sleutel kwijt, hebben jullie een nieuwe voor mij? +-

Is het een sleutel van de algemene hoofdtoegangsdeur of van uw eigen voordeur? Van uw eigen voordeur hebben wij geen reserve sleutels.  Heeft u nog een sleutel van uw voordeur dan kunt u deze bij laten maken bij een sleutelmaker. Als u geen sleutel meer heeft van de voordeur zult u op eigen kosten de cilinder moeten vervangen. Voor de algemene hoofdtoegangsdeur kunt u een sleutel bij ons kopen voor € 22,50 per sleutel. Dit zijn gecertificeerde sleutels.

Doen jullie alle reparaties in de woning? +-

Veelal worden de reparaties uitgevoerd door onze eigen vaklieden.

Als ik mijn kraan in de keuken goed dichtdraai blijft hij toch druppelen. Kunnen jullie dat komen maken, want ik word gek van dat gedruppel. +-

Heeft u een serviceabonnement? Dan kunt u uw reparatieverzoek melden via reparatieverzoek@noordwijkse-woningstichting.nl. U wordt dan gebeld voor een afspraak wanneer het u schikt dat een van onze vaklieden bij u langs komt.  Heeft u geen serviceabonnement dan zijn de kosten voor uw eigen rekening. Een serviceabonnement kost € 2,72 per maand en u kunt het per formulier aanvragen.

De verwarming wordt niet warm. Kan daar iemand naar komen kijken? +-

Heeft u de waterdruk gecontroleerd? Heeft u de stekker van de CV er 10 minuten uit gehad?
Lees alle informatie op de pagina Storingen. Daar leest u ook met wie u contact op moet nemen als het probleem blijft. 

Het deurtje van mijn keukenkastje werkt niet helemaal goed meer. Het hangt scheef. Kunnen jullie dat maken? +-

Heeft u een serviceabonnement? Zo ja, dan kunt u een afspraak maken wanneer het u schikt dat een van onze vaklieden bij u langs komt. Heeft u geen serviceabonnement dan kunt u deze alsnog afsluiten. En anders zijn de kosten voor uw eigen rekening. Een serviceabonnement kost € 2,72 per maand.

Er zit een scheur in de muur van de woonkamer. De scheur zat er al maar is ineens groter geworden. De scheur is op sommige plekken 1 cm breed, wat nu? +-

Meldt u dit bij de NWS via telefoon of e-mail. Onze technisch opzichter zal binnen 24 uur contact met u opnemen om een afspraak te maken.

Het slot van mijn voordeur doet het niet goed meer. Ik krijg de deur bijna nier meer op slot. Kan iemand dit komen maken? +-

Ja dat kan. Neem contact op met de NWS voor het maken van een afspraak.  

k heb een vlam in de pan gehad, nu zijn mijn keukenkastjes beschadigd. Kan ik nieuwe krijgen? +-

Dat is mogelijk, de kosten zijn wel voor uw eigen rekening.

Ik heb geen stroom meer in keuken, slaapkamer en wc. Kan er een monteur komen? +-

Heeft u de schakelaars gecontroleerd? Heeft u al gecontroleerd of een van de apparaten kortsluiting maakt? Dit kunt u controleren door alle stekkers uit de stopcontacten te halen en deze er één voor één weer in te steken. U ziet dan welk apparaat kortsluiting maakt.
Als u daarna nog steeds geen stroom heeft, geeft de NWS uw melding door aan de elektriciën (Hoogervorst/van Asten) met uw telefoonnummer. Zij zullen u bellen om een afspraak te maken.

Ik heb last van schimmel in mijn badkamer. Wat kan ik hier aan doen? +-

Goed luchten en als u een mechanische ventilatie heeft deze aanzetten tijdens het douchen. Wanneer het ernstig is dan neemt de opzichter binnen 24 uur contact met u op om het te inspecteren.

Mijn bus met scheerschuim/haarlak is gevallen. Nu is er een scheurtje in de wasbak. Kan ik een nieuwe krijgen? +-

Dat is mogelijk, de kosten zijn wel voor uzelf. 

Mijn doucheputje is gescheurd. Kan ik een nieuwe krijgen? +-

Heeft u een serviceabonnement? Zo ja, dan maakt de NWS graag een afspraak wanneer het u schikt dat een van onze vaklieden bij u langs komt. Zo niet, dan kunt u een serviceabonnement afsluiten en anders zijn de kosten voor uw eigen rekening. Een serviceabonnement kost € 2,72 per maand.

Mijn doucheslang is gescheurd, er komt water uit de zijkant van de slang. Kunnen jullie dat maken of kan ik een nieuwe slang krijgen? +-

Heeft u een serviceabonnement? Zo ja, dan maakt de NWS graag een afspraak wanneer het u schikt dat een van onze vaklieden bij u langs komt. Zo niet, dan kunt u een serviceabonnement afsluiten en anders zijn de kosten voor uw eigen rekening. Een serviceabonnement kost € 2,72 per maand.

Mijn stopcontact in de woonkamer hangt los. Kan hier iemand voor komen? +-

Heeft u een serviceabonnement? Zo ja, dan maakt de NWS graag een afspraak wanneer het u schikt dat een van onze vaklieden bij u langs komt. Zo niet, dan kunt u een serviceabonnement afsluiten en anders zijn de kosten voor uw eigen rekening. Een serviceabonnement kost € 2,72 per maand.

 

Mijn wc bril is gebarsten en dat zit niet bepaald lekker. Kunnen jullie hier een nieuwe opzetten? +-

Dit kan, de kosten zijn wel voor uw eigen rekening.

Mijn voordeur klemt erg. Wanneer kan er iemand naar komen kijken? +-

Heeft u een serviceabonnement? Zo ja, dan maakt de NWS graag een afspraak wanneer het u schikt dat een van onze vaklieden bij u langs komt. Zo niet, dan kunt u een serviceabonnement afsluiten en anders zijn de kosten voor uw eigen rekening. Een serviceabonnement kost € 2,72 per maand.

 

Mijn wc loopt door. Kunnen jullie dit komen maken? +-

Heeft u een serviceabonnement? Zo ja, dan maakt de NWS graag een afspraak wanneer het u schikt dat een van onze vaklieden bij u langs komt. Zo niet, dan kunt u een serviceabonnement afsluiten en anders zijn de kosten voor uw eigen rekening. Een serviceabonnement kost € 2,72 per maand.

 

Mijn sleutel is afgebroken in het slot van de voordeur en ik kan niet meer naar binnen. Kunnen jullie mij helpen? +-

Heeft u een serviceabonnement? Zo ja, dan maakt de NWS graag een afspraak wanneer het u schikt dat een van onze vaklieden bij u langs komt. Zo niet, dan kunt u alsnog een serviceabonnement afsluiten en anders zijn de kosten voor uw eigen rekening. Een serviceabonnement kost € 2,72 per maand.

Ik was aan het boren in de huiskamer en ik heb een waterleiding geraakt, het water stroomt uit de muur. Ik heb al geprobeerd om de hoofdkraan dicht te draaien, maar dat lukt niet want hij zit vast. Wat moet ik doen? +-

Neem contact op met de NWS. U wordt dan doorverbonden naar de opzichter om dit met spoed te verhelpen. Wanneer er geen opzichter te bereiken is, neemt de NWS direct contact op met de loodgieter.

Ze hebben bij mij geprobeerd in te breken en ze hebben het slot van de voordeur gesloopt. Nu kan ik deze niet meer op slot draaien. Ik heb de politie al gebeld en zij zijn langs geweest voor het opmaken van een proces verbaal. Kan er iemand komen om het s +-

Natuurlijk komen wij bij u langs. Wilt u wel een kopie van het proces verbaal afgeven bij de NWS? Als u geen proces verbaal overhandigt, zijn de kosten voor uw eigen rekening.

Er komt allemaal water omhoog in het toilet en de pot stroomt nu over. Kan iemand dat snel komen maken? +-

Neem contact op met de NWS. De NWS maakt er met spoed een melding van naar de firma Riool.nl. Zij zullen bij u komen om dit zo spoedig mogelijk te verhelpen. 

Ik ben bezig om mijn huis op te knappen. Ik ga nu vloerbedekking kopen hebben jullie een plattegrond van mijn huis zodat ik niet alles hoef op te meten? +-

Wij kunnen u wel een plattegrond geven van uw woning, maar u kunt er niet van uitgaan dat de maten exact kloppen. Wij adviseren u dus wel om het voor de zekerheid toch goed na te meten.

 

Bij wie kan ik terecht met technische vragen over mijn woning? Ik wil nl. wat extra stopcontacten gaan plaatsen. +-

Neem contact op met de NWS. De afdeling Bedrijfsbureau kan u helpen. Voor aanpassingen aan de woning moet u schriftelijk een aanvraag indienen door middel van het ZAV–formulier (Zelf Aangebrachte Voorzieningen). U ontvangt binnen 14 dagen antwoord op uw aanvraag. 

Laatst gewijzigd: 12-10-2015

Staat uw vraag er niet bij?

Staat uw vraag er niet bij? Gebruik de zoekfunctie of neem contact met ons op.