Coronavirus, aangepaste werkwijze bij NWS

 

Overzicht van belangrijkste maatregelen coronavirus

De ontwikkelingen rond het coronavirus volgen zich snel op. De overheid kondigt regelmatig extra maatregelen af om de verspreiding van het virus tegen te gaan. Wij nemen, waar wij kunnen, onze verantwoordelijkheid om verspreiding te beperken.

Dat geldt zowel voor ons als voor de bedrijven die voor ons werken. Dat heeft gevolgen en wij vragen daarvoor uw begrip. Hieronder leest u wat u kunt verwachten de komende tijd. De maatregelen gelden in ieder geval tot en met 6 april. We  bekijken per dag, aan de hand van de ontwikkelingen, of aanvullende maatregelen nodig zijn. Check daarvoor deze website.

Bereikbaarheid

Onze balies in Lisse en Noordwijk (NWS) zijn vanaf maandag 16 maart dicht voor inloop. Dit betekent dat u alleen voor noodzakelijke zaken en alleen op afspraak ons kantoor kunt bezoeken. Wij volgen de adviezen van het RIVM en de geldende hygiënemaatregelen. U kunt bijvoorbeeld wel op afspraak huur betalen, maar sleutels inleveren gaat via de brievenbus. Heeft u vragen? Wij zijn telefonisch bereikbaar van maandag tot en met donderdag van 8.00 tot 16.30 uur en vrijdagochtend van 8.00 tot 12.00 uur.
Lisse
0252- 430 500 of via e-mail: info@stek-wonen.nl
Noordwijk (NWS)
071 - 365 11 00 of via e-mail: info@noordwijkse-woningstichting.nl

Het steunpunt in Sassenheim is in ieder geval tot 6 april gesloten.

Verhuur

  • Opzeggingen kunnen als gebruikelijk doorgegeven en afgehandeld worden. Wij doen alleen geen voorinspectie meer. U krijgt van ons telefonisch instructies voor het opleveren van uw woning.  Deze manier van werken heeft tot gevolg, dat het niet meer mogelijk is om zaken ter overname aan te bieden.

  • In ieder geval tot 6 april zullen we u vragen bij oplevering de sleutels van uw woning bij ons op kantoor in te leveren. De eindinspectie vindt plaats na uw vertrek. Voor opzeggingen met een einddatum na 6 april, plannen we een eindinspectie. Dit is onder voorbehoud van verdere maatregelen die de overheid neemt.

  • Woningen worden wel weer geadverteerd. Bezichtigingen vinden alleen plaats op afspraak in een lege woningen.

  • Heeft u inmiddels een woning geaccepteerd, dan doen we er uiteraard alles aan om dit gewoon door te laten gaan met zo min mogelijk fysieke contactmomenten.

(nood)reparaties

Wij blijven u zo goed mogelijk helpen, maar onze dienstverlening is wel aangepast. Bij reparatieverzoeken wordt gevraagd of u later zelf terug wilt bellen. Noodreparaties worden wel uitgevoerd. Het gaat dan bijvoorbeeld om lekkages in huis, verstoppingen of gebreken aan de verwarming of hang- en sluitwerk. Twijfelt u over de noodzaak? Wij adviseren u dit telefonisch met ons te overleggen. Komt een vakman of monteur bij u langs? Laat ons dan van tevoren weten of u verkoudheidsklachten heeft. Schud geen handen en houdt afstand of blijf waar mogelijk in een andere kamer.

Leefbaarheid

De wijkbeheerders zijn aan het werk, maar ook zij beperken fysiek contact met huurders. Heeft u vragen over betalingsregelingen, aanvragen urgentie, meldingen van overlast of het inleveren van formulieren? Deze gaan zoveel mogelijk telefonisch. Huisbezoeken worden alleen in uitzonderlijke gevallen afgelegd.

Onderhoud

We hanteren ook hier de adviezen van het RIVM. Dit betekent dat gepland onderhoud aan de buitenkant van woningen of in algemene ruimten van woongebouwen zo veel als mogelijk wordt uitgevoerd. Voor onderhoud in een woning hanteren wij de richtlijn, dat deze alleen in geval van nood of spoed wordt uitgevoerd. Uiteraard ligt niet alles in een keer stil. Per project worden afspraken gemaakt en worden huurders geïnformeerd. 

Dit zijn uitzonderlijke tijden en uitzonderlijke maatregelen. Wij wensen iedereen heel veel sterkte en gezondheid de komende tijd en vertrouwen op uw begrip en medewerking.

Gepubliceerd: